Ne, kupón zůstává stále na původní kartě. V případě, že původní kartou je stará karta Opuscard, nelze časový kupón převést na novou kartu Opuscard+, proto tento časový nebo síťový kupón nutno dojezdit, jelikož jeho převedení není možné.
V případě nové karty Opuscard + je možné převedení kupónu provést ve svém uživatelském účtu na e-shopu nebo v mobilní aplikaci Idolka.
Pro přesun jízdného online musí být obě karty Opuscard+, původní i nová, přiřazeny ke stejnému účtu. Jízdné lze následně přesunout v sekci Moje kupóny. Přesun kupónu se projeví do 60 minut. Do té doby je možnost prokazovat se při přepravní kontrole příjmovým dokladem.
Další služby vázané na předchozí kartu (např. čtenářský průkaz) je potřeba převést na novou kartu přímo u poskytovatele služby.
Nejjednodušeji kartu objednáte z pohodlí domova vyplněním online žádosti z registrovaného účtu na e-shopu. Objednanou kartu si můžete nechat zaslat poštou na vámi zvolenou adresu, nebo si ji nechat zaslat na některé z našich kontaktních míst. Další možností je podat standardní žádost na některém z našich kontaktních míst, nebo si kartu nechat vystavit na počkání v Zákaznickém centru IDOL/OPUSCARD v Evropském domě v Liberci, nebo vybraných Kontaktních místech.
Seznam kontaktních míst naleznete zde.
Podrobné informace o jednotlivých možnostech pořízení karty naleznete v sekci Časté dotazy.
Při expresním vydání karty obdržíte kartu na počkání přímo na místě.
Při podání standardní nebo online žádosti může vydání karty trvat až 30 dní od úspěšného podání žádosti, tedy od schválení žádosti a uhrazení poplatku. Obvykle kartu dostanete přibližně už za 14 dní, tento údaj ovšem berte jen jako orientační.
V případě převzetí karty na kontaktním místě Opuscard Vám zašleme SMS a e-mail, jakmile bude karta připravena k vyzvednutí.
Poplatky spojené s pořízením karty Opuscard+ naleznete v ceníku.
Jestliže jste o kartu Opuscard+ požádali online, můžete stav žádosti sledovat ve svém účtu, ze kterého byla žádost podána, a to v sekci Moje identifikátory.
V případě, že jste o kartu žádali standardním způsobem na kontaktním místě, budete o průběhu výroby a distribuce karty informováni SMS, nebo emailem dle poskytnutých kontaktních údajů.
Pokud byla žádost podána online, číslo žádosti naleznete přímo v e-mailu, který Vám přišel po odeslání žádosti. Dále je ho možné nalézt přímo v registrovaném účtu v sekci Moje identifikátory.
Pokud byla žádost podána standardně nebo expresně na kontaktním místě Opuscard, naleznete její číslo přímo na Vaší kopii žádosti.
Pokud karta již byla doručována nebo připravena k vyzvednutí, ale k jejímu převzetí nedošlo do 30 dní od první výzvy. Napište e-mail na info@korid.cz nebo zavolejte na infolinku +420 488 588 788, pro operátory si připravte číslo žádosti. Pokud karta nebyla ještě zrušena, bude možné ji připravit k dodatečnému převzetí v Zákaznickém centru IDOL/OPUSCARD v Evropském domě v Liberci.
Každá přijatá žádost prochází kontrolou. Pokud není žádost kompletní nebo pokud některé údaje neodpovídají požadavkům na vydání karty (například nevyhovující fotografie), může Vám být žádost zamítnuta. O zamítnutí online žádosti zasíláme automatický e-mail.
V případě zamítnutí žádosti je potřeba žádost vytvořit znovu spolou s uhrazením poplatku (doplnit odkaz na pricing)
Není možné změnit způsob doručení karty ani místo převzetí, tedy zda bude připravena k převzetí na pobočce, nebo zaslána poštou, v takovém případě by bylo potřeba podanou žádost zrušit a následně zažádat znovu.
Ne, podanou žádost není již možno po odeslání již zrušit.
Žádost odeslanou ke schválení už sami měnit nemůžete. Pokud je potřeba některé údaje opravit, napište e-mail na info@korid.cz, nebo kontaktujte naší infolinku +420 488 588 788. Pro obsluhu si připravte kód pro komunikaci a číslo žádosti.
Dokud nezačne výroba karty, může být žádost opravena, ozvěte se tedy, prosím, co nejdříve.
Pro vydání osobní karty je vyžadována aktuální fotografie průkazového typu, fotografii nebudete potřebovat pro vydání anonymní karty.
Při expresním i standardním podání žádosti lze:
Při papírové formě žádosti je potřeba přiložit fotografii v tištěné podobě k žádosti.
Při expresním a standardním vydání karty nejsou fotografie v digitální podobě přijímány.
Do online žádosti je potřeba vložit digitální fotografii splňující následující technické parametry:
Nezapomeňte, že každá fotografie je po vložení do žádosti zkontrolována a pokud nesplňuje některý z parametrů, může Vám být zamítnuta.
Jako průkaz totožnosti akceptujeme občanský průkaz, cestovní pas nebo povolení k pobytu.
Pro osoby mladší 15 let je nutná přítomnost zákonného zástupce s rodným listem a průkazem totožnosti zákonného zástupce.
Pokud je vyžadován rodný list, je ho potřeba předložit v českém jazyce. Kopie rodného listu nemusí být úředně ověřena.
V případě zastoupení se předkládá vyplněná plná moc, vyplněná a podepsaná žádost o kartu Opuscard+ a doklad totožnosti zmocněnce.
Tyto doklady nemusí být úředně ověřeny.
Osobní karta Opuscard starší generace, vydávaná pro celou síť IDOL již nebude v nabídce od 11.8.2023. Karta však umožňuje používání dříve zakoupených kupónů až do konce jejich platnosti a využívání elektronické pěnženky do konce platnosti karty.
Na potisku anonymní karty Opuscard+ je uvedeno číslo karty a datum expirace karty.
Na personalizované kartě Opuscard+ je uvedeno číslo karty, datum expirace, jméno, příjmení majitele karty a jeho fotografie.
Karta může být vydána jakémukoli cestujícímu, který si o kartu Opuscard+ požádá a je starší 6 let věku.
Osoby mladší 6 let věku mají cestování v rámci IDOL zdarma.
Karta je vydávána s platností na 3 roky od data vydání. Expirace je uvedena na kartě.
V současné době Vám může karta Opuscard+ sloužit jako:
Identifikátor pro Časovky a Síťovky IDOL a jako elektronická penžěnka pro platbu jednotlivého jízdného.
Vydáváme dva typy karty Opuscard+:
Osobní karta umožňuje platbu jednotlivého jízdného z elektronické peněženky a slouží jako identifikátor k Časovkám a Síťovkám IDOL.
Anonymní karta umožňuje platbu jednotlivého jízdného z elektronické peněženky.
O výměnu karty lze zažádat po celou dobu platnosti karty, v případě výměny z důvodu konce platnosti navíc až do 30 dní po skončení platnosti karty.
Původní kartu je na pobočku nezbytné přinést při reklamaci karty a při výměně karty, kdy je nutné vypořádat elektronickou peněžnku nebo Časovku/ Síťovku, v dalších případech výměny karty s sebou původní kartu nutně nepotřebujete.
Původní kartu není povinné vracet, výjimka se týká pouze výměny z důvodu reklamace.
Zrušení karty znamená trvalou a nevratnou blokaci karty, kdy karta přestává být funkční bez možnosti opětovného použití. Pokud kartu sami nezrušíte, bude zrušena s koncem její platnosti.
O zrušení personalizované karty Opuscard+ lze zažádat osobně na vybraných kontaktních místech OPUSCARD, s sebou budete potřebovat Váš průkaz totožnosti (v případě osob mladších 15 let je potřebný rodný list, pas, nebo OP dítetě spoku s dokladem totožnosti zákonného zástupce.).
Anonymní kartu nelze zrušit.
V případě zaslání karty poštou Vám bude odeslána prostřednictvím České pošty na Vámi uvedenou korespondenční adresu, jako obyčejné psaní.
Upozorňujeme, že karty zasíláme poštou pouze na území České republiky.
Kartu můžete přidat v sekci "Moje identifikátory" a tlačítkem "přidat identifikátor", zde budete odkázáni na stránku "Tokenizace", kde zvolíte přidání karty Opuscard+ a vyplníte její číslo. Pokud jste zadali číslo karty správně, karta se Vám zobrazí v sekci "Moje identifikátory"