Časté dotazy

Mobilní aplikace

Jak si koupím jízdenku v mobilní aplikaci?

V aplikaci je možné vybrat konkrétní jízdenku přímo z nabídky v sekci "Jízdenky", nebo zakoupit doporučenou jízdenku k vyhledanému spojení. V obou případech zvolenou jízdenku zaplatíte svojí kartou. Aby byla jízdenka platná pro přepravu (a kontrolu) je nutné ji nejdříve aktivovat.

Jak se jízdenka aktivuje?

Jízdenku můžete po nákupu kdykoliv aktivovat a tím označit její začátek platnosti (ihned po nákupu, nebo později). Pro nákup i aktivaci jízdenky je nutné mít připojení k internetu. Kontrola už následně samozřejmě probíhá offline, bez připojení.

Jízdenka je po dobu prvních 60 sekund po aktivaci neplatná pro revizorskou kontrolu nebo kontrolu průvodčím, řidičem.

Nechceme černým pasažérům usnadnit zakoupení „na poslední chvíli“ před revizorem. Aplikace také poskytuje možnost aktivace jízdenky na určitý čas.

Při nákupu je možné jízdenku aktivovat i dopředu na libovolný čas (např. dle vyhledaného spojení). Jízdenka pak automaticky začne platit od tohoto času a už nemusíte být online ani se dále starat o aktivaci.

Aktivace jízdenky je vždy nevratná.

Kde jízdenka platí?

Jízdenky platí na všech linkách a spojích zahrnutých v IDOL (vlaky, příměstské autobusy, MHD)

Kdy jízdenka platí?

Jízdenka je platná, když ji můžete rozkliknout do detailu, který obsahuje všechny informace vedoucí k úspěšnému odbavení v přepravní kontrole (platný QR kód, RVI obrazec, údaji o trase, tarifu, ceně a délce platnosti). Platnost jízdenky nastává po uplynutí ochranného období, tj. v časovém odstupu šedesáti (60) sekund od aktivace jízdenky. Tato doba je mobilní aplikací Idolka nastavena automaticky a není možné během ní rozkliknout jízdenku do detailu.

Co když se mi vybije telefon?

Je odpovědností cestujícího, pokud není schopen předložit platný jízdní doklad - v tomto případě není zaručena úspěšná přepravní kontrola (více ve všeobecných obchodních podmínkách).

Jak si v aplikaci zakoupím kupón?

Pro nahrání kupónu do mobilu je potřeba nejprve mobilní aplikaci zaregistrovat jako identifikátor. Do aplikace se přihlaste svým účtem z e-shopu, vložte si do profilu správnou fotografii a následně proveďte registraci identifikátoru v sekci Můj účet, záložka Kupóny.

Nyní již stačí v aplikaci zakoupit nebo přesunout kupón. Pro zakoupení zvýhodněného jízdného dle věkové tarifní kategorie je u mobilní aplikace nebo v účtu, ve kterém je registrována, potřeba ověřit na pobočce zadané osobní údaje. Výjimka platí pro studenty s kartou ISIC, kteří mohou svůj studentský status ověřit online zadáním čísla ISIC. (v případě osob mladších 15 let je potřebný rodný list, pas, nebo OP dítětě spolu s dokladem totožnosti zákonného zástupce.)

Jak ověřím, že je kupón v mobilní aplikaci skutečně nahraný? Tato informace je zobrazena přímo v mobilní aplikaci v sekci Jízdenky, záložka Kupóny. Seznam kupónů svázaných s mobilní aplikací je uveden pod QR kódem. Kompletní přehled o všech identifikátorech a kupónech naleznete v sekci Můj účet, záložka Kupóny.

Platit můžu pouze platební kartou?

Ano, platba probíhá vždy s využitím platební karty, ale máte na výběr z množství platebních metod. Můžete využít kartu přes platební bránu s možností zapamatování nebo možnost zapamatování karty přímo v aplikaci.

Máte v aplikaci polohy vozů veřejné dopravy?

Zatím ne, ale připravujeme, aby aplikace informace k dispozici měla a byly brány v potaz při vyhledávání spojení.

K čemu je mi účet v aplikaci?

Hlavní výhoda registrace v aplikaci je ta, že jízdenky, které si zakoupíte máte ve svém účtu a nepřijdete o ně. Například při ztrátě zařízení se stačí jen přihlásit Vaším účtem na novém zařízení a jízdenky na něm stále budou. Účet přináší také možnost zasílání daňových dokladů prostřednictvím e-mailu, či přenášení jízdenek na jiná zařízení (ať se již jedná o předání jízdenky jinému uživateli nebo přenos na jiné zařízení z důvodu ztráty, odcizení, či zničení zařízení).

Zároveň je účet nutnou podmínkou proto, aby bylo možné využít aplikaci jako identifikátor pro Časovky a Síťovky.

Jsou moje údaje v bezpečí?

Ano, jsou. Údaje o platební kartě zadáváte přímo v prostředí platební brány banky – aplikace se k nim ani nedostane. Přihlašovací údaje jsou uloženy v zabezpečeném prostředí v zašifrované podobě, k heslům se také ani naši administrátoři nikdy nedostanou.

Co když si zakoupím jízdenku omylem?

Neaktivovanou jízdenku je možno stornovat a peníze vrátit na účet cestujícího. V takovém případě kontaktujte naší infolinku +420 488 588 788, nebo napište e-mail na info@korid.cz.

Co znamená, že jízdenka platí až „za 60 sekund“?

Jízdenka je po dobu prvních 60 sekund po aktivaci neplatná pro revizorskou kontrolu nebo kontrolu průvodčím, řidičem. Nechceme černým pasažérům usnadnit zakoupení „na poslední chvíli“ před revizorem. Jízdenku si můžete aktivovat i dopředu na libovolný čas (např. dle vyhledaného spojení). Jízdenka pak automaticky začne platit od tohoto času a už nemusíte být online ani se dále starat o aktivaci.

Kde můžu sdělit podnět na vylepšení aplikace?

Přes náš kontaktní formulář nebo na info@korid.cz.

Je možné jízdenku deaktivovat ještě před její platnosti?

Není. Jakmile je jízdenka jednou aktivována, nelze ji zpětně deaktivovat. Důvodem je možné zneužití ze strany cestujících, kdy by bylo možné např. nastoupit do autobusu s „platnou“ jízdenkou na část cesty a následně ji zrušit.

Je bezpečné prokazovat se mobilním telefonem? Nemůže dojít při kontrole ke zcizení údajů, které mám v mobilním telefonu?

Odbavení je naprosto totožné, jako v případě kontroly jízdenek, tzn. revizor/řidič/průvodčí načte QR kód, případně dojde k NFC komunikaci, a pokud má cestující k mobilní aplikaci přiřazenou platnou jízdenku, pak se tato informace zobrazí na kontrolním zařízení. Zároveň se na tomto zařízení zobrazí i fotografie držitele, který jízdenku zakoupil. Využívání mobilního telefonu je absolutně bezpečné, k odcizení dat dojít nemůže.

Jak probíhá přepravní kontrola? (co se ukazuje/kam se telefon přikládá – QR, NFC,...)

Pro přepravní kontrolu jednorázové jízdenky je nutné mít „rozkliknutý“ detail jízdenky s QR kódem, který revizor načte. V případě kontroly pomocí NFC se telefon přikládá přímo na odbavovací zařízení, na vyznačené místo.

Musí mít telefon v době kontroly připojení k síti/internetu?

Ne, nemusí. Připojení k internetu je ale nutné při zakoupení a aktivaci jízdenky.

Jak revizor/řidič autobusu pozná, že dochází skutečně k mému odbavení (že se jedná o mě)?

Po načtení mobilní aplikace (přečtení QR kódu nebo komunikací NFC) dojde k zobrazení potřebných informací o aktivované jízdence na displeji kontrolního zařízení a obsluha následně vyhodnotí, zdali je daný cestující oprávněn cestovat. Mobilní telefon, jakožto nosič jízdenek, žádné nepotřebné informace (osobní informace) nepřenáší.

Mohu aktivovat více jízdenek najednou?

Z jednoho uživatelského účtu je možné aktivovat a využít více jízdenek najednou, například pro Vaše spolucestující. Jízdenky se pro odbavení nebo přepravní kontrolu předkládají k načtení jednotlivě.

Jak předám jízdenku?

Pokud nebyla jízdenka dosud aktivována, můžete ji předat jinému uživateli mobilní aplikace, stačí, abyste byli oba registrovaní.

Možnost předání jízdenky naleznete přímo v rozbalovací nabídce konkrétní jízdenky. Pro úspěšné předání stačí vyplnit e-mailovou adresu registrovaného účtu, kterému bude jízdenka předána.

Jak vrátím jízdenku, kterou nevyužiji?

Pokud nebyla jízdenka aktivována, můžete ji vrátit. Aktivovanou jízdenku vrátit nelze. Kontaktujte nás prosím e-mailem na info@korid.cz a do své zprávy zároveň uveďte, v jakém uživatelském účtu se jízdenka nachází a jakou jízdenku si přejete vrátit.

Uvidím v aplikaci historii jízdenek?

Ano, historii jízdenek naleznete přímo v sekci Jízdenky přes ikonu v pravém horním rohu.

Mohu kombinovat jízdenku s kupónem?

V případě, že pro část trasy máte zakoupenou Časovku, můžete na zbytek trasy využít zakoupenou jednotlivou jízdenku.

Kde najdu daňový doklad za nákup v aplikaci?

Daňový doklad za zakoupení jednorázové jízdenky v mobilní aplikaci naleznete ke stažení v rozbalovací nabídce dané jízdenky v sekci Jízdenky. Daňový doklad za zakoupení dlouhodobého kupónu naleznete ke stažení v rozbalovací nabídce daného kupónu v sekci Můj účet, záložka Kupóny.

Uvidím v aplikaci propojené účty, které mám ve své registraci na e-shopu?

Podřízené ani sdílené účty nejsou v aplikaci zobrazeny, mobilní aplikaci lze jako identifikátor využít pouze pro hlavní účet. Pokud chcete využívat aplikaci i pro podřízené účty, osamostatněte je a poté se přihlaste osamostatněným účtem.

Co dělat, pokud mobilní telefon ztratím nebo mi je odcizen?

Pokud ztratíte mobilní telefon, či je Vám odcizen, můžete na stránkách e-shopu zablokovat identifikátor mobilní aplikaci, ke které máte přiřazeny Vaše kupóny. Případně si můžete kupón přesunout na jiný Váš identifikátor.

Pro přidání nového mobilního telefonu jako identifikátoru se přihlásíte v mobilní aplikaci na novém zařízení do svého účtu z e-shopu a zaregistrujete si jako identifikátor toto nové zařízení. Nyní již stačí do aplikace přesunout kupón z původního telefonu.

Pokud byly v aplikaci zakoupeny jízdenky do registrovaného uživatelského účtu, pro jejich opětovné získání se stačí v nově nainstalované aplikaci do účtu opět přihlásit.

Co dělat, když si aplikaci odinstaluji?

Pokud dojde k odinstalování a opětovnému nainstalování aplikace na ten samý mobilní telefon, je nutné se znovu přihlásit, registrovat nový identifikátor a převést na něj kupóny. To samé platí i v případě, že se jedná o jiné zařízení.

Pokud byly v aplikaci zakoupeny jízdenky do registrovaného uživatelského účtu, pro jejich opětovné získání se stačí v nově nainstalované aplikaci do účtu opět přihlásit.